субота, 31 жовтня 2015 р.

Урок алгебри у 6 класі на тему "Додавання та віднімання раціональних чисел"

Тема уроку: Додавання і віднімання раціональних чисел.
Мета уроку: Систематизувати  знання учнів з теми «Додавання і віднімання раціональних чисел»; підготуватися до контрольної роботи з теми; розвивати  комунікативні здібності, вміння вести діалог, робити висновки, узагальнювати; виховувати увагу, інтерес до математичних знань; сприяти розвитку кмітливості та логічного мислення.
Обладнання: ноутбук, проектор, екран, картки для теоретичного контролю знань, картки для практичного тренінгу.
Тип уроку: урок узагальнення  знань.

Х і д   у р о к у
1.  Організаційний момент Мотивація навчальної діяльності.
Одного дня Сократ, оточений своїми учнями, піднімався вгору до храму. Назустріч спускався
продавець солодощів. «Ось ти гордишся своїми учнями,  сказав він Сократу, - та варто мені лише поманити їх цукерками, як вони покинуть тебе і підуть услід за мною.» Мудрець на це  відповів так: «можливо, але ти звеш їх вниз, в теплу смачну  долину, а я веду їх вгору, до непереборних, чистих вершин.»
Ось і ми з вами сьогодні повинні піднятися ще на одну сходинку вгору, «долаючи» завдання, які будуть розглянуті на сьогоднішньому уроці, тема якого «Додавання  і віднімання раціональних чисел».  Запишіть число і тему в зошиті.
 Сьогодні на уроці ми  повторимо та узагальнимо  знання з даної теми. Раціональні числа – це фундамент, на якому покоїться велична будова математики. З ними ви будете зустрічатися в 6, 7, старших класах, і все своє життя, навіть коли не називатимете, що це раціональні числа.

2. Перевірка д/з фронтально.
Актуалізація опорних знань.
(2учні працюють з картками контролю теоретичних знань,
2 учні виконують практичний тренінг) 7балів

Решта відповідають на запитання:
1) Які числа називаються раціональними
2) Як додати два числа з різними знаками
3) Як додати два від’ємні числа
4) Як від одного числа відняти інше
5) Переставна та сполучна властивість додавання.

3. Розв’язування вправ
усний рахунок: (презентація)
- обчислити
- знайти помилку
- робота в парах

Сума чотирьох чисел, що стоять в одному ряді (по вертикалі, або по горизонталі, або по діагоналі), дорівнює: а) -10; б) -24. Назвіть ці числа.

Хто ввів знаки «+» і «-» для позначення  додатних та від’ємних чисел?  Про це дізнаємось, розв’язавши дані приклади і розмістивши розв’язки в порядку зростання
(Ян Відман, Чеський математик)

Заповніть ланцюжок обчислень


Робота з підручником
№1006 (3,4,5),
Знання про додавання та віднімання раціональних  чисел вам знадобляться для розв’язання задач з фізики, хімії, географії, біології. Давайте розв’яжемо кілька таких задач
№1008,
№1010,
№1014(1-3)

Домашнє завдання: повторити п.32-35, виконати №1016, 1013 (4,5), 849* (бажаючим)
Рефлексія
- Розтуліть, будь ласка, свою ліву долоню і покладіть на неї той досвід, з яким ви прийшли сьогодні на урок. А тепер покажіть, будь ласка, свою праву долоню і покладіть на неї ту інформацію і той досвід, який ви здобули сьогодні. Давайте згадаємо, що ми повторили на уроці, що дізнались нового та цікавого.

Висновки:
На уроці ми узагальнили і систематизували знання з теми «Додавання і віднімання раціональних чисел».

 Відчуйте вагомість вашого досвіду, його цінність та значимість для вас. З’єднаєте дві долоні разом і з цим багажем знань приходьте завтра на контрольну роботу.

Немає коментарів:

Дописати коментар