неділю, 20 грудня 2015 р.

«Я ЗМОЖУ» Математична гра для учнів 6 класу


Мета: розширити та поглибити здобуті на уроках та на факультативі знання з    математики; показати їх використання на практиці; викликати в учнів     інтерес до математики; виховувати дисциплінованість, почуття обов’язку,       власної гідності, любов до усної народної творчості, українського фольклору.
Обладнання : фішки, диск з музичним супроводом, вислови відомих людей про математику, музичний центр, картки з малюнками.
Крилаті вислови про математику:

Жодна інша наука не вивчає так ясно розуміти гармонію природи, як математика…
                                                                                                              П. Карус
Є в математиці щось таке, що викликає людське захоплення.
                                                                                                               Ф. Хаусдорф
Математику вже тому вивчати потрібно, що вона розум до ладу приводить.
                                                                                                                                                     М.В.Ломоносов
ХІД ГРИ
ВЕДУЧИЙ 1.
Доброго дня, дорогі друзі, любителі та знавці математики. Ми раді вітати вас на грі «Я зможу». У грі  беруть участь учні 6-го класу. Запрошуємо їх до ігрової зали.
ВЕДУЧИЙ 2.
Невідомо, хто саме з членів групи французьких математиків, які обрали колективний псевдонім Ніколя Бурбакі, сказав: «Математика – це велике місто, передмістя, якого не перестають розростатися, у той час як центр періодично перебудовується, додержуючись щоразу все чіткішого плану і прагнучи до величнішого розташування, у той час як старі квартали з їх лабіринтом провулків зносяться для того , щоб прокласти до околиці вулиці, все пряміші, все ширші та зручніші».
ВЕДУЧИЙ 1.
А тепер послухайте анкету наших гравців:
Місце навчання - Куликівська  ЗОШ І-ІІІ ст..
Стать – чоловіча та жіноча, яка є добутком наполегливості та допитливості;
Соціальне походження – землероби до п’ятого коліна;
Професія – юні любителі  математики та здорового глузду;
Посада – учні, у майбутньому професори та академіки математичних наук;
Мета – перемогти і показати свої знання.
(до слова запрошуються гравці).
УЧНІ – УЧАСНИКИ ГРИ
*******
Сьогодні ми прийшли пограти,
Математику – науку прославляти.
Найдавніша, наймудріша.
Слався вічно і святися.
********
Логіка, краса і сила –
Ось її прикмети.
Нас вона приворожила –
У цьому її сила.
********
Я прийшла сюди пограти,
Всі завдання розв’язати.
Математику вивчаю,
Труднощі я всі долаю.
*******
Математику збагнути
Не така проста задача.
Але я старатись буду,
Бо така у мене вдача.
********
Математику вивчати
Треба всім і всюди.
Успіх прийде неодмінно,
Треба впертим бути.

*******
Математика, всі знають,
Між наук цариця,
Бо без неї, любі друзі, важко обійтися.
********
Підрахунки, розрахунки
Діють, як тут не крути.
Тільки ти підвівся зранку
Підрахунки проведи.
********
Скільки часу, щоб до школи
Без запізнень ти прийшов.
Скільки треба на сніданок,
Щоб голодним не пішов.
********
Ще зарядка, гігієна,
Ліжко треба застелить.
Може ще щось треба мамі
По господарству пособить.
**********
Скільки справ, а часу мало,
 щоб оце нам все зробить
Просто треба до секунди
Час не гаючи розподілить .
***********
Допоможе нам, як завжди,
Математика.
Помічниця наша всюди
 І порадниця.
********
Я прийшов на гру «Я зможу».
Вірте мені – не спроста.
Я довести собі хочу,
Що справді, щось та й зможу я.
*********
Хвала тобі, розумно науко,
Що нам свої знання даєш.
Ми тут, сьогодні, обіцяєм –
Тебе ми будем добре вчить.
ВЕДУЧИЙ 2.
Я думаю, що всі, кому наука математика до сьогодні була нудною і нецікавою, змінять свою думку та переконаються, що вона цікава і захоплююча, і її потрібно вивчати..
А зараз, увага, розпочинаємо гру. Правила гри такі:перед кожним гравцем лежать по 10 фішок, кожен з вас перед кожним завданням повинен зробити ставку, зваживши свої сили і можливості.
Гра проводиться в  три тури, по 4 завдання в кожному турі. Перед кожним завданням ведучий буде наводити на думку, що це може бути: задача, ребус, головоломка, чи можливо якесь інше завдання. Кожен має оцінити свої можливості та зробити ставку.
 Наприклад загадки: скільки загадок ви можете розгадати за дві хвилини, стільки фішок ви ставите на кін. Якщо суперники підвищують ставку, а ви не готові цього зробити, говорите: пас. А той, хто поставив найвищу ставку, зі словами «Я ЗМОЖУ» іде виконувати завдання.
Гра розпочинається, бажаємо всім успіху.
1 ТУР
Завдання 1.  Розгадай ребус.
Для розгадування пропонується 10 ребусів
(ребуси зображені на аркушах формату А 4.)
1)    4ОА
(сорока)
2)    АК3СА
(актриса)
3)    Г1А
(година)
4)    С3Ж
(стриж)
5)    100ПА
(стопа)
6)    100РОНА
(сторона)
7)    КАР3ДЖ
(картридж)
8)    ВІ3НА
(вітрина)

Завдання 2. Задачі – жарти

1.     Над річкою летіли птахи:
Голуб, дві синиці, щука,
Два стрижа і два вугрі.
Скільки буде всіх птахів?
Нумо, швидше полічи.
                                                                                (5)
          2.    сестра старша за брата на 5 років. На скільки років вона буде      старше за брата через 7 років?
                                                                                                (на 7 років)
3.     Скільки горіхів можна покласти в порожню склянку?
                                                                                (один)
4.     Горіло 6 свічок. Подув  вітер і дві свічки згасли. Скільки свічок залишилося?
                                                                               (дві, бо інші згоріли)
5.     Скільки місяців року містять 30 днів?
                                                                                (усі, крім лютого)
6.     Чи може дощ іти три дні підряд?
                                                                              (ні, бо дні розділяє ніч)
7.     Півтори рибини коштує півтори гривні,  скільки коштує п’ять рибин
                                                                              (п’ять гривень)
8.     Лікар приписав хворому 3 уколи, по одному через кожні 0,5 години . через який час будуть зроблені всі уколи ?
                                                                         (через годину)
ЗАВДАННЯ 3. Загадки – задачі

1.     Що це – 10 пальців, а нігтів немає? (рукавичка)
2.     На що схожа половинка яблука? (на другу половинку яблука)
3.     Який числівник наказує? (три)
4.     У трьох лікарів був брат Сашко, а в Сашка братів не було, чи може це бути? ( лікарями можуть бути сестри)
5.     Сорок п’ят  і сорок п’ят - скільки разом? (80)
6.     В якому числі стільки само цифр і букв? (сто)
7.     П’ять, п'ятнадцять, без двох двадцять, семеро, троє, ще й малих двоє. Скільки в купі?
(50)
               8.    Як за допомогою п’яти одиниць, можна одержати сто?(111-11)
ІІ тур
Завдання: 1 «Весела риболовля»
Потрібно впіймати рибки, на яких прикріплені завдання, задачі різного типу. Така собі плутанина.
Завдання 2
Потрібно назвати 10 приказок чи прислів’їв де згадуються числа.
Наприклад:
Де один панує, там сотня бідує
Краще раз побачити, ніж тричі почути
Сім раз відмір, а один відріж
Семеро одного не ждуть
Раз опечешся, другий остережешся
Сім бід, один одвіт
Сім літ мак не родив, і голоду не робив
Дурний, як сто пудів диму
Де на двох вариться, третій поживиться
Двоє сваряться, то винен розумний
ІІІ тур
Завдання 1. «Вірю не вірю»
Потрібно відповісти на запитання коротко - «вірю», «не вірю».
1.     чи вірите ви, що арифметика це наука про числа? в
2.      Чи вірите ви, що градусна міра прямого кута 90 градусів? В
3.     , що ав = ва, це сполучна властивість множення? Н
4.     , що 10,1/2=5,5? Н
5.     , що дерево і рівняння має корінь? В
6.     , що 13 просте число? В
7.     , що парні числа діляться на два? В
8.     , що число 0,1 обернене до 10? В
9.     , що 2/3 *3/4 = половині? В
10.                       , що периметр квадрата = 4а? в

Завдання 2. «Я знаю математику»
Потрібно стисло відповісти на поставлені питання за темами, вивченими на уроках.
Запитання
1.     Сім раз по вісім? 56
2.     Скільки одноцифрових чисел? 9
3.     Число обернене до 8? 1/8
4.     Скільки хвилин у годині? 60
5.     Форма футбольного поля? Прямокутник
6.     Числа, які діляться на два? парні
7.     Периметр квадрата 40 см. , яка його площа? 100
8.     Яка градусна міра розгорнутого кута? 180
9.     Чи трикутник замкненою ламаною? Так
10.           8/ на1/8 ? 64

Завдання 3. «Відгадай»
Пропонується десять геометричних фігур, (трикутник, прямокутник, круг, квадрат, паралелепіпед, кут, паралелограм, прямокутний  паралелепіпед, трапеція, куб, піраміда) потрібно швидко назвати кожну з фігур.

ВЕДУЧИЙ
Настав час підбити підсумок гри і назвати переможця.
 Визначається переможець. Відбувається нагородження переможців гри та всіх учасників гри.





Немає коментарів:

Дописати коментар